Aprèn com funciona el teu cervell i com optimitzar-lo per gaudir d’una vida més plena.

Podem canviar el nostre cervell? Podem educar-nos i reeducar-nos? Descobriu – a Educa el teu cervell, de David Bueno – com aprèn el cervell i com optimitzar el nostre creixement mental per afavorir també el dels nostres fills i estudiants.

El cervell és l’òrgan del pensament on es gestionen tots els comportaments. Ens permet adquirir coneixements i experiències noves i dotar-los de significat, especialment emocional, alhora que va modificant com percebem l’entorn i com ens relacionem amb ell i amb nosaltres mateixos. El cervell també és la seu dels somnis, i a través de la seva activitat podem imaginar tants futurs possibles com vulguem (o com siguem capaços).

La nostra ment i el nostre cervell no són fixos i sempre poden créixer i ampliar horitzons. En les pàgines d’aquest assaig divulgatiu descobrirem per què cal continuar progressant, quins avantatges cognitius comporta fer-ho i com podem optimitzar aquest procés per assolir una vida més digna i empoderada.

Conèixer el cervell, la manera com es forma, com funciona i com es construeix i reconstrueix constantment és una de les vies principals per poder canviar-lo, per a nosaltres mateixos i també pensant en els nostres fills o estudiants.

L’autor: David Bueno

David Bueno i Torrens és doctor en Biologia i professor i investigador de la secció de Genètica Biomèdica, Evolutiva i del Desenvolupament de la Universitat de Barcelona. Des de l’octubre del 2019 fins al juliol del 2023 ha dirigit la càtedra de Neuroeducació UB-EDU1st, i des de llavors n’és el CEO fundador. La seva trajectòria professional i acadèmica s’ha desenvolupat sobretot a Barcelona, però també ha estat investigador a la Universitat d’Oxford i ha fet estades a l’European Molecular Biology Laboratory de Heidelberg, a la Universitat d’Innsbruck i al Cold Spring Harbour Laboratory de Nova York.

Imparteix classes de genètica, comunicació científica, formació del professorat i neuroeducació. Ha publicat més de setanta articles científics en revistes especialitzades. Col·labora habitualment amb mitjans de comunicació diversos, ha guanyat premis de divulgació científica pels seus treballs en neuroeducació i participa en projectes de reflexió i innovació educativa promoguts per la Generalitat de Catalunya, entre d’altres institucions. És autor de nombrosos llibres de divulgació i assaig, entre els quals destaca El cervell de l’adolescent (Rosa dels Vents, 2022).

Educa el teu cervell, de David Bueno – Contingut

1. Mirem al voltant. Què volem dir quan diem «educar»?

• Una confessió inicial
  • Els ulls de la intel·ligència
  • L’efecte Flynn: quan cada cop érem més llestos
  • L’efecte Flynn invers: som cada vegada més ximples o potser ens estem fent trampes jugant al solitari?
  • De la intel·ligència monolítica a la plural (però sempre amb una sola intel·ligència)