Els videojocs desencadenen una nova frontera emocionant en la neurociència.

Investigadors de la Universitat de Queensland han utilitzat un algorisme d’un videojoc per obtenir informació sobre el comportament de les molècules dins de les cèl·lules cerebrals vives. QBI gaming per a la ciència de cèl·lules unicel·lulars.

El doctor Tristan Wallis i el professor Frederic Meunier del Queensland Brain Institute de la UQ van tenir la idea mentre es trobaven en confinament durant la pandèmia COVID-19.

Els videojocs de combat utilitzen un algorisme molt ràpid per fer un seguiment de la trajectòria de les bales, per assegurar-se que l’objectiu correcte és colpejat al camp de batalla en el moment adequat”, va dir el doctor Wallis.

La tecnologia s’ha optimitzat per ser altament precisa, de manera que l’experiència se sent el més realista possible”.

Vam pensar que es podria utilitzar un algorisme similar per analitzar les molècules rastrejades que es mouen dins d’una cèl·lula cerebral”.

Fins ara, la tecnologia només ha estat capaç de detectar i analitzar molècules a l’espai, i no com es comporten en l’espai i en el temps.

Els científics utilitzen la microscòpia de súper-resolució per examinar les cèl·lules cerebrals vives i registrar com les molècules minúscules que s’hi agrupen per realitzar funcions específiques”, va dir el doctor Wallis.

“Les proteïnes individuals reboten i es mouen en un entorn aparentment caòtic, però quan observeu aquestes molècules en l’espai i el temps, comenceu a veure l’ordre dins del caos”.

Va ser una idea emocionant i va funcionar”.

QBI gaming per a la ciència de cèl·lules unicel·lulars

QBI gaming for single cell science

El doctor Wallis va utilitzar eines de codificació per crear un algorisme que ara utilitzen diversos laboratoris per recopilar dades riques sobre l’activitat de les cèl·lules cerebrals.

En lloc de fer un seguiment de les bales als dolents dels videojocs, vam aplicar l’algoritme per observar les molècules agrupades, quines, quan, on, quant de temps i amb quina freqüència”, va dir el doctor Wallis.

Això ens proporciona nova informació sobre com les molècules realitzen funcions crítiques dins de les cèl·lules cerebrals i com aquestes funcions es poden interrompre durant l’envelliment i la malaltia”.

El professor Meunier va dir que l’impacte potencial de l’enfocament era exponencial.

El nostre equip ja està utilitzant la tecnologia per reunir evidències valuoses sobre proteïnes com ara Syntaxin-1A, essencials per a la comunicació dins de les cèl·lules cerebrals”, va dir el professor Meunier.

Altres investigadors també ho estan aplicant a diferents qüestions de recerca”.

I estem col·laborant amb matemàtics i estadístics de la UQ per ampliar com fem servir aquesta tecnologia per accelerar els descobriments científics”.

El professor Meunier va dir que era gratificant veure l’efecte d’una idea senzilla.

Vam utilitzar la nostra creativitat per resoldre un repte de recerca fusionant dos mons d’alta tecnologia no relacionats, els videojocs i la microscòpia de superresolució”, va dir.

Ens ha portat a una nova frontera en neurociència”.

The University of Queensland